ก่อนเริ่มปรับ adsense ควรตั้ง Channel ก่อน

ก่อนเริ่มปรับ adsense ควรตั้ง Channel ก่อน

Choosing the channel
Before you begin optimizing your pages, it’s important to have channels in place so you can track the effectiveness of any changes you make. But what’s the difference between URL channels and custom channels -- and when should you choose one or the other? Let’s look at the benefits of each, and which type of channel is appropriate for which situations.

URL Channels
URL channels provide an effective way to track your ad performance on different sections of your site or on different domains. Since you don’t need to change your code at all, they're easy to use. If for example you have a blog about cars and another one about boats, you can create a URL channel for each one. Then, when you optimize, you can use your channel reports to determine how your changes affected the success of the ads on each blog.


Custom Channels
Custom channels are great for pages with multiple ad units, since you can use them to track different ad units on the same page. To implement them, you’ll need to generate new channel-specific ad code. Let’s say you have a page with two ad units – one on the left side and one on the right. You can create a custom channel for each one, giving them distinct names such as ‘Left_Ad’ and ‘Right_Ad’. After you’ve regenerated the ad code for each ad unit and pasted it back into your HTML source, you can view reports for each ad unit separately. You’ll be able to see which ad unit performs better, and whether a change like removing the borders affects your earnings


If you’d like more details about using channels, there's a lot of useful information in our Optimizing with Channels guide We hope that setting up channels will make it much easier to see the results of your optimization efforts right away.


เลือก channel
ก่อน เริ่มทำการปรับปรุงหน้าเวบของคุณนะครับ อยากให้เลือกใช้ channels ด้วยครับ เพื่อให้เราสามารถทำการตรวจสอบได้ว่า การที่เราได้ปรับปรุงไปเนี่ยมันมีประสิทธิภาพมากแค่ไหน.แต่ว่า รู้หรือเปล่าว่า URL channels กับ custom channels-- เอ้า...แล้วยังงี้เราต้องเลือกอันไหนเนี่ย? มาดูกันก่อนแล้วกันครับว่าประโยชน์ของแต่ละอันเป็นอย่างไร, แล้วแต่ละแบบ เหมาะกับสถานการณ์แบบไหนครับ

URL Channels
URL Channels เอาไว้เช็คส่วนที่แยกออกจากกัน ของเวบเดียวกัน หรือไม่ก็ คนละโดเมนเนม ไปเลยครับ ถ้าคุณขี้เกียจเปลี่ยน Code AdSense ของคุณ. ใช้ง่ายครับ เช่นถ้าคุณมี Blog เกี่ยวกับ cars และ อีกอันเกี่ยวกับ Boats, คุณก็ทำ URL channel สำหรับแต่ละอันไว้เลย. จากนั้น เมื่อคุณทำการปรับปรุงแล้ว, คุณก็ไปดูผลได้ที่ channel reports ว่าผลการปรับปรุงของคุณเป็นอย่างไร สำหรับแต่ละ Blog (อันนี้คาดว่า น่าจะปรับปรุง สีสันของ Code ครับ แล้วปรับทีเดียวใช้มันสอง Blog ไปเลย

Custom Channels
Custom channels เอาไว้สำหรับหน้าเดียวแต่มีหลาย ad units, โดยคุณต้องสร้าง channels ใหม่ สำหรับ Code แต่ละอันเลยครับ (อันนี้ใครสร้าง ad ไว้แล้วไม่ได้ทำ channels ก็สร้างใหม่ครับ แล้วใส่ channel ด้วยก่อนที่จะ generate code แล้ว copy ไปน่ะครับ) สร้าง ad 1 อัน ก็ใส่ Custom Channels 1 อันเลยนะครับ แล้วก็ใส่ชื่อให้ชัดไปเลยครับ เช่น ‘Left_Ad’ แล้วก็ ‘Right_Ad’ หลังจากสร้าง ad ใหม่แล้ว (พร้อม custom channel) เราก็ copy code ไปแปะลงใน HTML เลยครับ. แล้วก็ไปดู reports แต่ละ ad แบบรายตัวแยกกันได้เลยครับ แล้วก็จะได้รู้กันซะทีว่า Ad อันไหน คนคลิกเยอะกว่า, หรือเมื่อเอาขอบออกไป แล้วมีผลกับรายได้ของคุณหรือไม่.

ถ้าอยากรู้รายละเอียดเกี่ยวกับวิธีการใช้ channels, มีข้อมูลมากมายเลยครับ ที่นี่ Optimizing with Channels guide การตั้งค่า channel จะช่วยให้คุณเห็นผลของการปรับปรุง AdSense Code ของคุณ ได้ง่ายขึ้นครับ

ที่มาของบทความ http://adsense-rich.blogspot.com/2006/09/adsense-channel.html

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

 

Followers

ขับเคลื่อนโดย Blogger.

My Blog List

ข่าวเด่นข่าวด่วน

Site Info